Forfriskningsperiode amfetamin

amfetaminHei Tar det lenger tid for kroppen å friskne til ved injisering av amfetamin enn ved snorting? Har hatt 3 års opphold fra amfetamin, men har desverre begynt så smått igjen. Jeg blir veldig plaget av slim i bihuler ved nasalt opptak/snorting og har derfor gått over til injisering. Jeg har merket at forfriskningsperioden nå er mye lenger enn tidligere.

Mann, 31 år fra Østfold
Vi kan ikke gi noe svar med to streker under, men egentlig bare spekulere om hva grunnen kan være.
For det første: Det kan nok være visse individuelle forskjeller fra person til person angående hvordan man reagerer på injisering. Men generelt er virkningen ved injisering sterkere og mer potent på den måten at man blir veldig påvirket veldig raskt. Dermed kan man kanskje si at du blir «høyere» ved injisering. I tillegg føres jo hele vann/amfetamin-blandingen rett i blodet ute noe slags «filter» (nesa kan vel kalles et slikt «filter»). Injisering av amfetamin, eller andre rusmidler, gjør at en kan få flere mikroorganismer og urene stoffer inn i kroppen enn ved snorting.
Det kan videre ha sammenheng med hvor store doser du bruker: kan det være vanskeligere å dosere i sprøyter? Du har også hatt et opphold, og det kan spille inn ved at du ikke har opparbeidet den toleransen du hadde før. I tillegg er du blitt eldre, noe som også kan spille inn på «forfriskningsperioden» som du kaller det. Det er jo generelt slik med rus at jo eldre man blir, jo lengre blir «forfriskningsperioden» etter en rusepisode.
Hvis du har mer utfyllende informasjon, eller av andre grunner ønsker å snakke med oss (anonymt), kan du ringe 08588 11-19 alle dager eller chatte med oss mellom 14 og 17 på hverdager. Du finner informasjonen du trenger på vår hjemmeside.