Adhd og hasj

cannabisEn kompis av meg har adhd og tar adhd tabletter for det som har røyka hasj og ble veldig dårlig av det og jeg lurer på om det er farlig

Mann, 16 år fra Oppland
Hvis din venn ikke er blitt bedre nå, bør han snakke med legen om det. Hasj kan dempe noe av virkningen ved ADHD-medisinene og av den grunn er det noen som føler de blir roligere/sover bedre. Men det kan også virke negativt inn, og derfor er det ikke anbefalt å bruke det. Det er ikke sikkert ADHD eller medisinen er grunnen til at din venn følte seg dårlig. Noen ganger reagerer folk med å føle seg dårlige uansett. Som oftest er dette ufarlig og går over av seg selv, selv om det kan oppleves veldig ubehagelig der og da. Her er en brosjyre om hasj.