Tenker på å ta en overdose…

rustlf-logo 75x67 hei.. jeg har 100mg rivotril, 20mg xanor, 90mg zopliklon, 15 paralgin forte, 5 rohypnol, 100mg stesolid, og 70mg mogadon(muligens jeg får tak i 25 25mg sobril oxo)… tenker på å knuse alle til pulver, å skylle ned med en flaske brennevin… er dette nok til aldri å våkne ijenn? eller hva kommer til og skje?

Mann, 35 år fra Nordland
Du skriver at du tenker på å ta en overdose, men vi kan ikke kommentere hva som vil skje med det mulige inntaket du beskriver. Det er en farlig kombinasjon for kroppen og det kan få uante følger. Vi tenker at du kanskje er i en vanskelig livssituasjon og trenger noen å samtale med. Du må gjerne ringe RUStelefonen for å snakke med oss. Vi er en anonym tjeneste og våre åpningstider er fra kl 11 til kl 19 hver dag. Hvis du sliter med psykiske problemer, kan du også drøfte dette med din lege for å få hjelp og videre behandling. Mental helse har en hjelpetelefon for mennesker som sliter psykisk, deres telefonnummer er 116 123. Det er en anonym, døgnåpen tjeneste som alle kan ringe til.