Piller og overdoser

rustlf-logo 75x67 Hva skjer om jeg tar for mye Duroferon (Jerntabletter)? Kan jeg dø av det? Er det en måte man kan ta selvmord på?

Kvinne, 18 år fra Nordland
Anbefalt dose av Duroferon 100 mg depottabletter er ifølge Felleskatalogen 1 tablett morgen og/eller kveld (max 3 pr dag). Inntak utover dette er ikke å anbefale.
Du spør om du kan dø av det og om det er en måte å begå selvmord på. Hvis det er slik at du har disse tankene og sliter med det alene, så skal du vite at det finnes noen å snakke med. Vi er her hver dag mellom 11 og 19, og du kan chatte med oss på hverdager mellom 14 og 17. Du er helt anonym hvis du tar kontakt med oss. Du kan også ringe Mental HelseKors på Halsen som er Røde Kors sin hjelpetelefon for unge kan også være et sted å ringe for å få snakket om de tankene du har. De har også en chat som er åpen mandag-torsdag fra 17- 20.