Overdose

Hei ! Jeg lurer på en ting. jeg skal ikke ta noen overdose, men jeg lurer på hva som skjer viss du blander 30 tegretol 10 remeron å 12 vallergan? Kan du dø da?

Mann, 16 år fra Vest-Agder
Hvis du blander den mengden medisiner du skriver om vil du sannsynlig først oppleve en rekke svært ubehagelige virkninger som svimmelhet, kvalme, hodepine, kramper og angst. Etterhvert vil du antakelig miste bevisstheten, og etterhvert kannskje dø i komatilstanden. Du skriver at du ikke har planer om å ta noen overdose,og det er vi glade for å høre. Hvis det er slik at du har det vanskelig for tiden så husk at det alltid er mulig å få hjelp på en eller annen måte, og at alle problemer gjerne føles mindre hvis du snakker med noen om dem. Du kan for eksempel kontakte kors på halsen som er en telefontjeneste der unge mennesker kan ringe inn å prate med trygge voksne. De har telefonnr 800 333 21, og de har også en chat.