Hasj

Eg lurer på om hasj ligget i blodet mitt, har prøvd det 3 ganger, siste gangen var 17.08.2012 og for 2 uker siden så var det noen som røyka det rett atmed meg, trur du jeg har det i blodet enda?

Kvinne, 21 år fra Østfold
THC som er virkestoffet i hasj kan ikke påvises i blodet i mer enn noen timer etter inntak så nei du har det ikke i blodet ditt nå. I urin derimot kan THC spores i lengre tid etter inntak, dette fordi THC er et fettløselig stoff og dermed lagres i fettvevet du har i kroppen din. Hvor lenge THC kan måles i urin etter inntak er veldig individuelt, men generelt sier vi i 3-7 dager etter engangsinntak og opptil 6 uker ved høyt og jevnlig inntak. I følge det du skriver er det ca 2 måneder siden du inntok hasj og du kan være helt sikker på at det er ute av ditt system nå. Du blir ikke påvirket av å sitte ved siden av noen som røyker, og du vil heller ikke få det inn i kroppen på denne måten.