Ritalinkapsel intravenøst

hei! jeg går på ritalin kapsel 2 x 40 mg. en kamerat fortalte meg at det gikk Ann å skyte de. så dette gjorde jeg. og plutselig på 2 dager hadde jeg brukt opp 60 kapsler. er veldig redd nå fordi har litt vondt i magen og ryggen og frykter at noe alvorlig er galt. kan detvære ureparerbare skader? eller klarer leveren og nyrerene å ta seg av det så lenge jeg ikke gjør det igjen. ? håper ikke jeg er skadet for livet og at jeg utvikler kreft pga dette idiotiske påfunnet. jeg knuste de runde ballene som var inni kapselen. og så filtrerte jeg det igjennom bomull. uff!!!!!

Mann, 29 år fra Vestfold
Når du injiserer Ritalin kan du for det første få skader på blodårene (årebetennelser). Dessuten vil effekten vare kortere og du vil få hurtigere innsettende effekt. Det er vanskeligere å unngå overdosering. Ritalin er ikke konstruert for injisering da det innholder bindemidler som ikke er ment å få i blodomløpet. Du skriver at du har fått i deg mye ritalin (60 kapsler) over kort tid (2 dager), og plagene du beskriver kan godt være bivirkninger av for høyt inntak. Vi vil oppfordre deg til å kontake lege dersom du ikke føler deg bedre i løpet av kort tid.