Hasj

cannabisHei Jeg har en sønn som til tider røker hasj. Har kompiser som røker,har gått til psykolog hos bup i 1år,så er absolutt utsatt. Usikker på om jeg burde tatt kontakt med politi evt andre i kommunen for oppfølging, evt hvem jeg kan ta kontakt med? Lurer også på hvilke tiltak vi kan ta som familie. På forhånd takk for svar.

Kvinne, 41 år fra Rogaland
Du skriver ikke noe om alderen til sønnen din, og det har betydning for hvilke tiltak dere kan iverksette. Når du skriver oppfølging av politi vet vi heller ikke for hva. Bruk? Omsetning? Eller hva? Et tiltak dere kan gjøre som familie er å ta kontakt med familievernkontoret dere der bor for råd og samtaler. Ta gjerne kontakt med oss på 08588 RUStelefonen mellom 11-19 hver dag. Hvis vi får en mer detaljert beskrivelse av situasjonen deres, kan vi også gi bedre og mer konkret veiledning.