Anonym spørreundersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Anonym undersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

farlig?

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Hei! Tok for to dager siden 5 ecstasy tabletter og noe amfetamin. Er idag veldig svimmel og følelse av prikking i hodet. kan dette være farlig? siste inntak av alt før kl 10 lørdag.

Kvinne, 20 år fra Sør-Trøndelag

Hverken ecstasy eller amfetamin er særlig giftig så farene for overdose og skader er hovedsakelig knyttet til overbelastnig av indre organer som lunger, hjerte, nyrer og lever under bruk, samt dehydrering som følge av for mye dansing/annen aktivitet. Etter bruk er kroppen ofte veldig sliten og energilagrene er tømt, noe som kan gi de symptomene du beskriver. Dette er ikke farlig, og vil sannsynligvis gi seg etterhvert som kroppen tar seg inn igjen Hvis plagene dine vedvarer over flere dager, eller blir verre, eller du får vondt noe sted vil vi oppfordre deg til å kontakte lege.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.