cannabis

Hei, jeg har røykt cannabis aktivt ganske mye i sommerferien, har nå sluttet og holdt meg i 1 mnd og 3 dag 🙂 spørmåle mitt er: er jeg rein på en eventuel urinprøve?

Mann, 17 år fra Rogaland
Når du skriver at du har røyket «aktivt ganske mye» går vi ut i fra at det dreier seg om flere ganger i uken og over flere uker. Hvor lenge det kan påvises THC syre i urin etter jevnlig inntak av cannabis er individuelt og påvirkes av din metabolisme og selvfølgelig megden cannabis du har inntatt. Variasjonen er ganske stor, og vi pleier å si ca 3-6 uker. Det vil si at du kan være ren, men at du må vente en drøy uke til med å teste før du kan være sikker. I sjeldne tilfeller kan det påvises mer enn 6 uker, men det er unntakene.