Mistenker kjæresten for å røyke hasj…

Hei. Jeg er lykkelig sammen med min kjære. Føv vi ble sammen har han røket myyye, vært innom de fleste typer stoff. Frem til før vi ble sammen røykte han hasj, men jeg sa at det var uaktuelt om vi skulle bli sammen. Han sluttet =) =) Alt gikk fint, jeg stolte på han, til jeg en kveld på byen møtte noen av kompisene hans som sa de akkurat hadde sett han i byen for å kjøpe papir… jeg sa at han lå hjemme å sov; det gjorde han ikke! 🙁 De sa at jeg måtte åpne opp øyne for å se hva han holdt på med, at han hadde begynt igjen. jeg ble knust! Jeg kom full hjem og konfronterte han, han ble bare sur og feide det helt vekk og sa at seff røyka han ikke. Dagen etterpå rydda jeg og fant tomme tyggispapir, jeg tenkte ikke over det da; men i dag tror jeg at jeg skjønner jeg hva de ble brukt til 🙁 I natt hadde jeg er grusom natt. han lå ikke i ro i ETT sekund, frem og tilbake overalt i alle mulige sovestillinger. jeg tok tak i han og han var kliss våt, jeg dro svette av panna hans!! sånn holdt han på… …til vi sto opp i dag tidlig og det luktet røyk av han, han var ekstra bli og opplagt og hadde liggi helt stille de to siste timene! Det som sårer meg er ikke at han røyker, men at han evnt lyver for meg! Hva skal jeg gjøre for å få han til å fortelle sannheten? Skal jeg bare velge å stole på han? det jeg skriver over; er det mest sannsynlig bare innbilning fra meg; eller bør jeg være bekymret for at han har fallt tilbake? Jeg VIL ikke mistenke han, men jeg er helt kvalm av tanken på at han kanskje lyver for meg, dette MÅ jeg finne ut av! Kjempe glad for svar – hilsen fortvil kjæreste! 🙁

Kvinne, 22 år fra Buskerud
Det er aldri en god følelse å føle at noen lyver for en, og spesielt ikke en kjæreste. Du spør om du bare skal velge å stole på han. Antageligvis blir det et vanskelig valg, fordi magefølelsen og det du har sett og hørt fra andre indikerer noe annet. Det er ikke uvanlig at man får tilbakefall hvis en har hatt et rusproblem tidligere. Så sjansene for at han ruser seg bak ryggen din er absolutt tilstede.
Om han ruser seg eller ikke kan nok dessverre ikke vi kan svare deg på. Du må forholde deg til hvordan situasjonen med kjæresten din er. Prøv og prat med han igjen, uttrykk din bekymring og fortell han gjerne hvorfor du er bekymret. Si noe om hvorfor du tror at han har begynt å røyke igjen. Fortell han om hvordan han vrei seg og svetta i natt, og at han luktet røyk i dag tidlig.
Hvis du ønsker noen å prate med om dette er du velkommen til å ringe oss.
Les om cannbis her.