Marzine

Hei,
Gjør det noe for meg som er 60 kg å ta Marzine 2000 mg? Jeg vil komme litt bort fra alt, ikke sånn dø akkurat, men bare få en pause. Jeg er veldig sliten.

Kvinne, 23 år fra Troms
Vanlig dosering for voksne er 1 tablett (50 mg) maksimalt 3 ganger pr. døgn. Ved overdosering av Marzine kan forvirring, svekket dømmekraft,opprømthet, hallusinasjoner,angst, hjerteklapp,uro, sjokk og kramper forekomme. Vi forstår at du har det vanskelig nå og at du føler deg sliten, men å overmedisinere hjelper ikke for det. Kanskje hadde det vært bedre for deg om du fikk noen å prate med om det som er vanskelig? Vi foreslår at du tar kontakt med fastlegen din, eller helsestasjon for ungdom for å få hjelp,eller andre voksne du har tillit til, og som kan hjelpe og støtte deg i en vanskelig periode.