Finner Aldri MDMA i Oslo = (

rus_samfunnTok meg en spasertur langs karl johan og videre mot Oslo S en lørdagskveld. Ingen av dop dealerne hadde MDMA. Spurte rundt 10 – 15 stk forskjellige dop dealere og INGEN hadde MDMA ; S Hva er grunnen til at det er så lite MDMA og finne i Oslo?? Alle dop dealerne hadde enten kokain, hasj eller speed. Og en jeg pratet med hadde rivortril… Kan bare ikke skjønne det! ; S Og skjønner heller ikke hvordan folk som bruker MDMA får tak i det? Har vært på rave partys i Nederland, hvor jeg får tak i MDMA utrolig lett! Men i Oslo føles det liksom helt umulig ut ; S Kan årsaken til lite MDMA i Oslo være fordi man relaterer MDMA mer på rave partys? Og en ting til skjønner jeg heller ikke: Hvorfor brukes det så mye kokain, amfettamin og hasj i Oslo’s uteliv og IKKE Mdma?

22 år fra Oslo
Det er vanskelig å gi noe sikkert svar på spørsmålene dine da alle stoffene du nevner er illegale narkotiske stoffer. Det er mange forhold som påvirker tilbudet av narkotiske, stoffer så som: etterspørsel, pris, beslag, produksjon, hvem og hvor det selges. Bruk av MDMA/ecstasy hadde sin topp på midten av 90 tallet i Norge, men de siste årene har bruken vært fallende. Hvis du har lyst til å lese mer om bruk, bruksområder og brukergrupper kan du gå inn her. Du spør også hvorfor det brukes så mye kokain, amfetamin og hasj i Oslos uteliv, og ikke MDMA/ecstasy. Hvorfor noen velger disse stoffene fremfor ecstasy kan vi heller ikke gi noe sikkert svar på. I henhold til en Sirusrapport om utviklingstrekk på rusfeltet fra 2011 har det vært nedgang i bruk av amfetamin de siste årene. Det samme gjelder cannabis/hasj, mens bruken av kokain har vært mer stabil. Rapporten omhandler også forhold som påvirker bruk av rusmidler, og du finner rapporten her.