Wellbutrin og Sobril

Hei. Min kone går på antidepressiva, Wellbutrin retard. Hun er tidligere rusmisbruker og har diabetes. Hun får angst av denne medisinen og lurer på om jeg kan skaffe henne Sobril fra min lege. Jeg vil med dette spørsmålet bevise for min fru at det sannsynligvis er farlig å blande disse medisinene sammen. Hva kan skjer hvis man tar normale doser av disse?

Mann, 40 år fra Sør-Trøndelag
Generelt er det anbefalt å være forsiktig med å blande ulike medikamenter. Men i Felleskatalogens omtale av Wellbutrin retard står det ikke noe eksplisitt om blanding med Sobril eller andre benzodiazepiner. Det betyr at det kommer an på hvor store doser det er snakk om, individuelle forskjeller ang. sårbarhet osv. Et annet problem er jo at Sobril i seg selv er avhengighetsskapende, og det kan være grunn nok til å være forsiktig med det.
I og med at hun ber deg skaffe Sobril fra din lege, vil vi mene at det beste er å snakke med hennes lege direkte om dette.