Musikk og MDMA

ecstasy_litenHva kommer det av at jeg får lyst på MDMA når jeg hører en bra sang? Hører mye på Hardstyle og hører jeg Hardstyle sang jeg liker veldig godt får jeg plutelig veldig lyst på MDMA, hva kommer dette av? Og det stemmer at musikken blir bedre på MDMA, gjør det ikke? Hvilke rusmiddler gjør at musikken blir bedre? Og hvilke rusmiddler gjør at musikken ikke blir bedre? Det kan også være jeg hører en bra sommerlåt. Da blir jeg ofte lysten på å dra på fylla ; D

, 22 år fra Oslo
Det er ikke så lett å svare på om musikk blir bedre på MDMA, eller hvilke rusmiddler som kan gjøre musikkopplevelsen bedre/verre. Slike ting er veldig subjektive. Noen liker det ene og noen liker det andre. Noen føler at rusmidler ødelegger musikkopplevelser, noen føler det motsatt.MDMA forsterker sanseopplevelser generelt, og det er nok derfor musikkopplevelser kan oppleves sterkere på MDMA. Når du plutselig får veldig lyst på MDMA når du hører en bra sang, er det sannsynlig at du har hatt en positiv opplevelse med kombinasjonen musikk/MDMA. Da husker kroppen din det, vil den gjerne oppleve det samme igjen, og du reagerer med å få lyst på MDMA.