Hasj farlig?

Hei Jeg er en gutt på 19 år som prøvde hasj for første gang i går, brunt var det. Jeg ble veldig svimmel og kvalm og hadde problemer med å puste, men også veldig glad og tullete. Men jeg følte meg dårlig og la meg relativt fort, og våknet opp idag med et.. ubehag i kroppen, jeg vet ikke, som jeg ikke er helt med? Litt sløv og slapp. Er dette farlig? Jeg bestemte meg før jeg gjorde det at det bare ble med den gangen, og det skal det, så mitt spørsmål er – bør jeg bekymre meg over at jeg har utsatt megselv for noe farlig ved å røyke den ene gangen, eller går det bra?

Mann, 19 år fra Aust-Agder
Det er ikke uvanlig å oppleve svimmelhet, kvalme og ubehag i forbindelse med cannabisrøyking. Hjerteklapp (raskere puls), angst, panikk og forfølgelsesforestillinger kan også forekomme. Slike symptomer er sjelden farlige, men kan være svært ubehagelige. De kan sitte i en stund men hvis du føler deg ok etter en dag eller to, har du liten grunn til å være bekymret. Folk reagerer ulikt på cannabis, og det kan tenkes at du er mer utsatt for å oppleve slike symptomer enn andre. Det betyr ikke at du ikke kommer til å bli bra igjen.