Ang. en venn som har tatt heroin OD.

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

heroin_litenHei! Jeg har en venn som har tatt Heroin Overdose, han hadde aldri tatt heroin før, samt ikke ruset seg spesielt tidligere. Personen Havnet i koma.., men våknet igjen.. Personen har barnslig oppførsel og ikke blitt selg selv etter snart 2 uker. Hva er sannsynligheten for at personen blir seg selv igjen mentalt? Hva er tilfellene i en slik situiasjon? Hilsen veldig bekumret venn!
Kvinne, 24 år fra Telemark

Det var en temmelig tøff opplevelse. Vi har veldig lite informasjon å støtte oss til, og derfor blir det vanskelig å gi deg et godt svar. Hvis vennen din ikke har brukt noe etter den overdosen, høres det merkelig ut at det skulle være årsaken til at han har barnslig oppførsel og ikke er blitt seg selv etter snart 2 uker. Det kan godt hende at hans oppførsel ikke har noe direkte med overdosen å gjøre. Det kan mao. være veldig mange grunner til at han ikke er helt «seg selv.» Streng tatt er dette noe han/dere bør snakke med en lege eller psykolog om.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Velkommen til RUSinfo

Tjenesten er stengt fredag 17. mai og hele pinsen.

 

Vi åpner igjen tirsdag 21. mai kl 11.