narkotika

hei jeg gå på narkotika 2år jeg har snakke med politiet og barnevernet!!!!! kor dan kan jeg slutt med narkotika!!!!!!!!! jeg har såtti 5 dager i fengsel!!!!!!!

Mann, 15 år fra Nordland
Når det gjelder å slutte med narkotika, så avhenger det av mye. Hvillke stoff du har brukt, hvor lenge du har brukt, livssituasjonen din og mye mer. På bakgrunn av dette forsøker hjelpeapparatet å rette tilbudet om hjelp til den enkeltes spesielle behov. Dette gjør at det finnes mange forskjellige måter å slutte på, og det er derfor vanskelig å gi noen «oppskrift på hvordan slutte med narkotika». Det er alikevel avgjørende å ha motivasjon til å slutte om du skal få dette til. Spør gjerne barnevern og politi hva de kan hjelpe deg med, eller kontakt legen din og be om hjelp. Noen av dem kan kanskje søke deg inn i opplegg som er tilpasset deg og dine behov.