Narkogjeld – Haster

Hei. Jeg har en bror som har sluttet med narkotika, men har problemer med narkogjeld. Gjelden har blitt kjøpt opp av farlige mennesker og broren min og kjeresten har blitt truet på livet. Han har også fått beskjed om at neste skritt er å true familien hans, altså min mor og meg. Hva skal man gjøre? Politiet er ikke til hjelp og ingen av oss har penger til å betale den gjelden som foreløpig er på 30 000 kr og stiger hver dag. Jeg er redd noen kommer til å bli skadet eller i værste fall drept… Mvh

, 29 år fra Aust-Agder
Vi skjønner at dere har kommet opp i en fortvilet situasjon, men dette er litt utenfor vårt kompetanseområde. Vi vet ikke hvem som har kjøpt gjelden til din bror, og heller ikke hvor langt de er villige til å gå. Det høres ikke sannsynlig ut at de vil risikere å utsette seg for en mordtiltale for kr 30 000, men som sagt er det helt umulig å vite det sikkert. Det beste er kanskje å forsøke å ta opp lån i bank eller annen legitim bedrift for få betalt gjelden. Blir dere utsatt for direkte trusler kan det være greit å få dette dokumentert for så å kontakte politiet igjen.