Innleggelse

Hei. Jeg lurer på en ting, hvis en skal legges inn for avrusning, må en betale det selv? Å isåfall, hvor dyrt ca er det?

Kvinne, 19 år fra Oppland
Det er fullt mulig å få dekket avrusing av det offentlige, men det kan være ventelister. Du kan gå inn på frittsykehusvalg for å få oversikt over de behandlingstilbud som finnes i offentlig regi. For å komme inn i en behandling trenger du å ha henvisning fra lege.
Det finnes også alternativer i privat regi, her er ventetiden ofte kortere. Prisen på dette varierer fra sted til sted, så du må nesten ringe hver enkelt å spørre. Eksempler på private tilbud er mestringshusene og alfa.