Fyllesyk

Blei dårlig søndag kveld etter et en blanding forskjellige ting. Bare 4 enheter, men blanda var det ikke så lurt… var dårlig hele kvelden + dagen etter. Nå er det to døgn siden og jeg er fortsatt dårlig. er det bare «fyllesyken» eller kan det være en annen «syke»?

Kvinne, 24 år fra Buskerud
Det er ikke uvanlig å bli skikkelig dårlig av alkohol i blandt, særlig når du blander mye. 4 enheter er ikke så mye, men det kan være mange medvirkende årsaker til at du ble dårligere enn du pleier, eksempelvis hvor fort du drakk, om du hadde spist og sovet godt i forkant, om du var i psykisk balanse og om du passet på å drikke godt med vann/annen alkoholfri drikke mellom enhetene. Hvis du er like dårlig to døgn etter inntak anbefaler vi deg å kontakte en lege å få sjekket at det ikke er noe i veien med deg, men hvis du har blitt gradvis bedre gjennom to døgn kan det skyldes alkoholen alene. Kjenn på formen, og føler du at det er noe som ikke stemmer er det bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite.