Alkoholmisbruk hos samboer

keyHva gjør jeg? Han smugdrikker, hevder han trenger det for å roe hodet. Har nettopp startet reutredning for bipolar/adhd/??. Vi bor med 3 barn og jeg finner stadig bortgjemte tomme ølbokser ute og tar ham på fersken i å smugdrikke. Jeg er fortvilt…

Kvinne, 40 år fra Østfold
Dette høres ut som en vanskelig situasjon.At samboeren din er til utredning for bipolar lidelse og ADHD tyder på at han preges av humørsvingninger, og bruk av alkohol  forsterker gjerne disse. Når det er barn med i bildet blir situasjonen ytterligere vanskelig.  Det kan være lurt av deg å diskuter denne situasjonen med din fastlege for å finne ut av hva du/dere skal gjøre. Du er også hjertelig velkommen til å diskutere situasjonen nærmere med oss på telefon 08588 ( 11- 19).