Vil hjelpe en god venn til å komme ut av dette…

hva kan jeg gjøre?hvordan gå frem?han gruer seg til å fortelle at han har tatt noe… nå har han ikke jobb, huset har brent og alt går imot han. kan ikke ta ting opp med han da føler han at jeg angriper, blir sint og «driter» i alt. jeg er desperat! hva kan jeg gjøre…. han trenger hjelp og jeg vil hjelpe han..

Kvinne, 31 år fra Akershus
Du spør oss om hva du kan gjøre for å hjelpe dine venn, og hvordan du kan gå frem, men vi får ikke helt tak i hva du ønsker å hjelpe han med. Det ser ut som at noe av informasjonen i ditt spørsmål har blitt borte, og det gjør det vanskelig for oss å svare deg.
Du skriver at at han gruer seg til å fortelle at han har tatt noe, betyr det at han har et problem med rusmidler? Og at han blir sint når du forsøker å snakke med han om dette? Som sagt er vi usikre på hva du ønsker svar på, men vi sender med link til tips til hvordan du kan snakke med noen om deres rusproblemer. I artikkelen står det om cannacisbruk, men den har vist seg effektiv for annet rusmiddelbruk også. Hvis du ikke synes det er noe særlig hjelp i denne er du hjertlig velkommen til å sende inn spørsmålet ditt på nytt med mer informasjon eller du kan ringe oss hver dag mellom 11-19. Du er helt anonym.