Ruse seg alene, lapp i lommen med info?

amfetamin_litenHei! Forslag til hva som kan gjøre det litt sikrere når man ruser seg alene hjemme? I mitt tilfelle Amfetamin. Tenker å ha en lapp i lommen med info om stoff, dose og tid- til info om noen skulle finne meg for å gjøre det lettere å hjelpe meg (evt. lette obduksjon:P), eller kanskje skrive det i håndflaten — andre ideer, eller er det kanskje ikke så mye annet som kan gjøres Bare redd for å miste bevissthet eller slikt. om noen skulle komme så har jeg da en større sjanse om de finner lappen i lommen min ihvertfall.. Og, små-stikking i bryst jeg tror/håper er bare angst (men merker fysisk, vasokonstriksjon?) — noe som kan gjøres for å bedre det, minske noen risikoer eller slikt? Takk! Mvh:)

Mann, 25 år fra Akershus
Det kan vel kanskje hjelpe å ha en lapp med slik informasjon. Men når du ruser deg slik at det er fare for overdose, er det heller anbefalt å være sammen med noen som kan ringe medisinsk nødhjelp om det trengs. Du finner en rekke tips til hva du kan gjøre i kritiske situasjoner i vår Brosjyre om amfetamin.
I artikkelen Amfetamin – behandlingsanbefaling ved forgiftning, kan du lese mer om symptomer på amfetaminforgiftning o.l. Her kan du også lese om vasokonstriksjon. (KILDE: helsebiblioteket.no)