Neddopet

Jeg lurer på om jeg har blitt dopet ned på russetreffet jeg var på i helgen. jeg satt å drakk med gjengen jeg var med, alt var veldig bra. helt til jeg fikk en flaske med noen jeg todde var sprit av ett par gutter jeg ikke hadde idé om hvem var, men jeg var ganske så full så tok den desverre imot. 20-30 min senere husker jeg ingenting av, å det er fler timer der alt er helt svart. jeg merket jo ingenting til det. Men dagen etter fikk jeg fortalt at jeg var på grusomt full å at dem aldri hadde sett meg sånn, dette er mennesker jeg er mye med å de kjenner meg godt. men denne jenta jeg hadde hvert kvelden før i noen timer hadde dem aldri sett før. Så etter mye snakking med dem å sett på film av meg selv, så tror vi at dette må ha hvert GHB eller noen annet.

Kvinne, 18 år fra Telemark
Det er ikke så lett for å oss vurdere om du har blitt dopet av noen på dette russetreffet. Det kan også ha vært veldig sterk hjemmebrent eller ren sprit (96 %) som gjorde at du ble så overstadig beruset. Ut fra det du skriver virker det som det gikk bra selv om det var en svært ubehagelig opplevelse. Et godt råd til alle er å aldri ta imot fra drikke fra noen du ikke kjenner godt og pass godt din egen drink/drikke så ingen får puttet noe i det. Som sagt, om det har vært noe i det du fikk av guttene, og hva det evt. var, er ikke godt for oss å sin noe om. Har du lyst til å lese om GHB og hvordan det virker kan du gå inn her.