Amfetamin

Hei, jeg er en jente på 21 som har brukt amfetamin (sprøyter) i ett par år av og på. Her om dagen etter 1 døgn våken skulle jeg justere litt, jeg tok da litt mer enn jeg pleier. Det som skjedde var at jeg rett etter justeringa ble ekstremt trøtt og ble liggende på gulvet en stund mens jeg forsøkte å ikke sovne. Jeg klarte ikke å fokusere blikket og Følte meg «ikke tilstede» i mitt eget hue.. Jeg klarer ikke å beskrive ordentlig..det siste har jeg opplevd før, men ikke det første. Amfen jeg tok var ganske bra også. Spm mitt er hva som kan være grunnen til at jeg reagerte som jeg gjorde/ hva som skjer/skjedde i hue eller kroppen når man blir akutt trøtt og nesten sovner? Sorry om dette ble veldig innvikla. Håper du forstår hva jeg mener

Kvinne, 21 år fra Oslo
Det er ikke godt å si nøyaktig hva som skjedde i hodet ditt da du ble så trett. Du skriver at du hadde vært våken 1 døgn, men du skriver ikke noe om formen din. Om det var lenge siden sist du hadde vært på amfetamin, om du følte deg uthvilt, og om du hadde fått i deg nok mat. Alt dette er faktorer som kan ha betydning for hvor utslitt kroppen din var da du skulle justere.
De reaksjonene du beskriver kan være symptomer på utmattelse, det er ikke sikkert at de kom som et resultat av justeringsdosen du tok. Amfetamin skal jo virke oppkvikkende, men hvis kroppen og hjernen er utslitt kan reaksjonen bli bevissthetsendringer slik du opplevde. Igjen, det er vanskelig å vite akkurat hva som skjedde og hvorfor, så dette svaret må betraktes på generelt grunnlag.