Vold og Voldtekt

rustlf-logo 75x67Hva bør man gjøre når man blir utsatt for vold og voldtekt av en far som er alkoholiker? hva skjer hvis du sier det til noen? Hvem skal jeg si det til? Er dette min skyld?

Kvinne, 17 år fra Troms
Hvis du eller noen du kjenner blir utsatt for overgrep så må du fortelle dette til noen voksne, det kan være at du tar kontakt med barnevernet eller direkte med politiet. Det er viktig at noen griper inn slik at overgrep ikke fortsetter. Det er aldri den som blir utsatt for voldtekt eller andre overgrep som har skylden for det som skjer.
Her er noen steder du kan ringe hvis du har behov for det: DIXI, ressurssenteret for voldtatte. Telefon: 22 44 40 50, Mobil: 930 58 070. De kan enten hjelpe deg direkte, eller gi deg god hjelp med å komme deg videre. Du kan også ringe Krisesenteret i Tromsø, 77 61 10 60.
…..