«Blackouts»

himmelHei! Nå nylig var jeg ute på byen med noen venninner og drakk. Vi endte med og dra hjem på «nach» hos noen kompiser! Der drakk jeg så mye alkohol at jeg fikk totalt blackout. Jeg våknet opp plutselig av rusen, og da befant jeg meg i et rom med en annen gutt. Jeg fikk tatt med meg tingene og kommet meg hjem. 1-2 måneder senere fikk jeg vite at jeg hadde hatt samleie med denne gutten. (Jeg hadde kjæreste på den tiden) Da jeg fikk vite at jeg hadde vært utro fikk jeg HELT sjokk. Dette er noe jeg er så utrolig imot, og ville ALDRI gjort. Jeg er nå sammen med han jeg var utro mot, men han sliter veldig med og stole på meg. Jeg bruker ikke alkoholen som noen unnskyldning, men jeg prøver så inderlig og forklare han at jeg aldri ville gjort noe sånn. Jeg kan faktisk ikke skjønne at jeg har gjort det, og sliter veldig med det pga mine tanker om utroskap! Hvordan kan jeg forklare kjæresten min at dette ikke er «meg»? Jeg er ikke en utro person og ville faktisk ALDRI gjort det!! På forhånd, takk for svar! 🙂

Kvinne, 22 år fra Buskerud
Det hørtes ut som du har vært ganske så full den kvelden. Dette førte til at du gjorde ting du ikke husker så mye av, og egentlig aldri ellers ville gjort. Dette er noe du angrer veldig på. Har du snakket med kjæresten din om det? At du angrer, sliter med tankene på det som har skjedd og at dette ikke er «deg.» Det er viktig at du forteller ham hvordan du har det og spør hva som skal til for at han skal kunne stole på deg. Dere kan nok også ha godt av en samtale om hvordan dere skal forholde dere til alkohol i fremtiden.
Vi kjenner ikke kjæresten din, og vi vet ikke hvordan han er. Men når det kommer til å bygge opp tillit etter en slik hendelse er det ikke alltid bare ord, forklaringer og løfter er det som skal til. Ofte er handling viktigere. Kanskje du ikke skal forklare ham, men vise ham hvordan du «egentlig» er. Og det handler om å vise over tid at du er trofast, at du ikke drikker deg så full og andre ting som gjør at han får tillit til deg igjen.