Ikke påvirket?

vinflaske og -glassVar på fest, og drakk 2 rusbrus og 2 store glass punch og litt vin, men merket absolutt ingenting på kroppen. Jeg drikker jo bare fordi det smaker godt, ikke for å bli beruset eller noe, men er bare nysgjerrig på hvorfor jeg ikke merket noe av det, mens alle andre gjorde det.

Kvinne, 17 år fra Rogaland
Det kan være ulike grunner til det. Det kan skyldes dagsformen din, om du spiste godt i forkant eller underveis, om du drakk vann samtidig som du drakk alkohol, om du drakk alkoholen over flere timer. Det kan ha noe med økt toleranse å gjøre, at du er vant til å drikke oftere enn de andre og dermed tåler du gjerne mer. Det kan også ha noe med forventningen til kvelden, eller din forventinger til det å bli full.  Her kan du lese mer om virkninger av alkohol, og her finner du en kortfattet brosjyre om alkohol.