Abstinenser av hasj

Heisann! Jeg har røyket hasj omtrent daglig i 6 år nå, og bestemte meg brått for 3 uker siden og slutte. Det er rett og slett ikke vært det lenger syns jeg. Men mitt spm til dere er, hvilke abstinenser kan jeg vente meg og hvor lenge blir det? Er plaget med mye svette, aggresjon, rastløshet og mareritt. Og hvor lenge tror du det kan ta at jeg kan vise en rein pisseprøve? Har hørt 6 uker, men har også hørt at det kan gå opp til 10 uker. Har ingen planer om og ta opp igjen den gamle vanen, og vil gjerne være såpass stolt over meg at kan «slenge» en ren narko prøve i ansiktet til dem som annklager meg for bruk av det og det.

Kvinne, 26 år fra Møre og Romsdal
Vi vil først si at vi synes det er sterkt av deg å bare å slutte etter så lang tids bruk. Kjempebra! De abstinensene du beskriver er veldig vanlige, og mange synes de er mest fremtredende i 2-4 uker etter slutt.
Vanligvis vil de fleste som har røyket hasj jevnlig over tid levere rene urinprøver etter 6 ukers avhold. Dette er imidlertid individuelt, men det er sjeldent at det tar veldig mye lenger tid. På hasjguiden kan du lese mer om abstinenser og deres forløp. Stå på!