Rusmidler

articlesVi er en gruppe på 4 stk som lurer på hvilken skadevirkninger det er å bruke rusmidler? vi trenger svar veldig fort så ikke vent 😀

Mann, 14 år fra Nordland
Det er veldig stor forskjell på hvilke skadevirkninger det gir å bruke rusmidler. Dette er fordi rusmidlene er så forskjellige. Alle rusmidler- i hvert fall de aller fleste – har til felles at de gir en umiddelbar velværefølelse, samtidig som konsentrasjon, hukommelse og andre hjernefunksjoner svekkes. En blir mer impulsiv og evnen til å gjøre en kritisk vurdering avtar. Gjentatt rusmiddelbruk kan føre til avhengighet.Utover dette er det lite man kan si generelt om rusmidler.
Det kan hende det kan være lurt av dere å konsentrere dere om ett rusmiddel, eller kanskje sammenlikne to. Vi anbefaler dere derfor å kikke våre sider Fakta om ulike rusmidler hvor dere finner informasjon om alle rusmidler. Dere kan gjerne også kikke på våre sider Veiledning til skoleoppgaver. Her finner dere en rekke artikler som handler om skadevirkninger.