Forurenset/forgiftet hasj?

hasjPerspektiv – daglig moderat forbruk av gate-hasj av varierende kvalitet i 23 år. nå virker det som om det er innblandet noe i mesteparten av hasjen som selges på gatenivå. det lukter ikke lenger hasj, og med såpete ettersmak. kommer snikende med dobling i forbruket over en 2-3måneder. kald klarer ikke å plassere lukten med noe jeg kan sammenligne med, men litt furunål/metallisk lukt. ved varming svak metallisk lukt og svart røyk som fra brennende olje. etter 36timer uten, for å ha et garantert klart hode først, røyker jeg ca 0,2g (2×0,1g 30minutt mellom). det føles ikke som hasjrus, men jeg har aldri prøvd noe annet(som jeg vet om) -så jeg vet ikke om jeg bare er paranoid -eller om jeg burde være bekymret. kanskje er det bare at hasjen er sterkere idag enn for tyve år siden.

Mann, 42 år fra Hordaland
I den første delen av innlegget ditt får vi inntrykk av at hasjen du snakker om virker dårligere eller at det er noe «feil» med den. Du snakker også om en «dobling i forbruket over en 2-3 måneder.» Og du snakker om at det lukter/smaker såpe/metallisk. Alt dette tilsier at hasjen du viser til er blandet ut med tilsetningsstoffer som gjør den tyngre (for å tjene mer på salg).
I den siste setningen derimot antyder du at hasjen er «sterkere i dag enn for tyve år siden.» Dette får vi ikke helt til å henge sammen med hva du ellers skriver.
Det er stor variasjon på kvaliteten på «gate-hasj.» Blant annet er det registrert enkelte beslag av hasj med svært lavt innhold av THC – 1 % og under. I noen av disse tilfellene viste det seg at beslagene var andre planteharpikser som basis, og som var blitt tilsatt litt THC-ekstrakt utvendig. Det har nok i perioder vært solgt en god del hasj med mye tilsetningsstoffer og lavt THC-innhold. Organiserte nettverk har i perioder «dumpet» markedet fullt av hasj med mye tilsetningsstoffer og lavt THC-innhold. Mye kan tyde på at hasjen du snakker om er et eksempel på dette. Hva de tilsetter varierer, og derfor blir det også ulike lukter og smaker av hasjen. Det er kripos som analyserer beslag så hvis du vil vite mer om renhet og tilsetningsstoffer kan du kontakte dem.
En mulighet kan være at det du har kjøpt er tilsatt et syntetisk cannabinoid. Vi kjenner ikke til i hvilken utstrekning dette gjøres, så det er ev. noe du bør snakke med Kripos om.