A.N.T prosjekt

himmelJeg har et skoleprosjekt på skolen som heter ANT – Alkohol, Narkotika og Tobakk. Jeg trenger fakta om rus og narkotika:) Kan dere skrive et lite sammendrag om rus? om dere gjør det blir jeg KJEMPE GLAD!<3

Kvinne, 13 år fra Buskerud
Vi kan nok ikke gjøre prosjektet for deg, men du kan gå inn på våre nettsider her og lese om rus og narkotika. Du kan gjerne se på denne siden fra ung.no. Her kan du lese om rusmidler. Hva er rusmidler, og hvorfor blir det brukt? Hvor mange bruker dop hver dag og hvordan skjønner man at man er hekta på dop? Her kan du lese mye om emnet rusmidler, effekt og ikke minst konsekvensene det kan få for de som bruker ulike typer rusmidler. Du finner også lenker videre til hjelpetelefoner, faktainformasjon, lovgivning rundt rusmidler og oversikt over hvilke stoffer som kan kalles narkotika.
Du kan også lese denne siden. Her står det både om hva ulike rusmidler har til felles, og hva som er forskjellene på dem.(MERK: Denne siden kan være litt vanskelig å forstå. Men her kan du få hjelp av lærern din, foreldre/foresatte eller noen andre voksne. Om det blir for vanskelig, bruk siden til ung og rustelefonen)
Lykke til med oppgaven.