Rusmisbruker

keyJeg har ett spørsmål en 29 år gammel mann som er rusmisbruker i tillegg til ADHD sykdommen. Jeg er store søstra han og vil ha hjelp. Hva vi kan gjøre det beste for han i livet fremover kansje vi gjør feil tabbe gi han penger osv,,,, kan dere gi meg svar hva det beste er for han takk

Mann, 29 år fra Akershus
Det beste for ham er nok at han kan få hjelp for sitt problem. Han kan få hjelp hvis han snakker med sin fastlege og ber om å henvises til et behandlingsopplegg. Hvis dere vil finne ut om ventetider, rettigheter osv., anbefaler vi dere å snakke med Fritt Sykehusvalg på nummer 800 41 004. Pasientrådgiverelefonen er åpen hverdager fra 8.00-15.00.
Hvis du ønsker å snakke med noen om din egen situasjon, kan du kontakte oss på 08588 eller Veiledningsenteret for pårørende på nummer 22993490. Her kan du få råd om hvordan du selv best skal forholde deg i situasjonen. Det er generelt ikke anbefalt å gi penger til en rusmisbruker. Vi tenker det er bedre å hjelpe ham med mat og klær, men ikke gi ham penger.