HASJ OG BARN

rustlf-logo 75x67Er en mann på 27 år som røyker hasj. Røyker dette jevnlig og på en måte som har blitt et problem. Mitt problem nå som jeg ønsker å slutte er at jeg har samboer og ett barn. Lurer da på hvordan dette foregår viss jeg går offentlig for å få hjelp? En stor del av grunnen er jo nettopp barn og samboer og vil ikke miste de.

Mann, 27 år fra Østfold
Du skriver ikke noe om på hvilken måte din hasjrøyking har blitt et problem, men vi vil ikke tro at det å oppsøke hjelp kan medføre at du mister din samboer og barn. Du skriver heller ikke noe om hva slags offentlig hjelp du ser for deg. Dersom du kontakter din lege og ber om en henvisning til psykolog kan du få god terapi der, og psykologen har taushetsplikt i henhold til helsepersonellovens kap 5.
Hvis du tror du kan klare å slutte på egenhånd finnes det også selvhjelpsprogrammer som er nettbaserte. Du kan lese mer om dette på våre hjemmesider.
Hvis du synes dette svaret ble for generelt er du velkommen til å sende inn ditt spørsmål på nytt med flere opplysninger, eller eventuelt ringe oss på vår telefontjeneste.