Fjerner amfetamin hasj fra urinet?

hasjJeg har hørt at amfetamin fjerner hasjen fra urinet om du må ta urin-test, stemmer det? Er det eventuelt noen andre måter å få fjernet sporet av hasj i urinet fortere.. og hvor lenge ligger det egentlig? Hilsen Bekymret tennåring :/

Kvinne, 19 år fra Akershus
Det er en myte at amfetamin kan bidra til å fjerne hasj fra urin, det er altså ikke sant.
Vi kjenner ikke til noen anbefalt og virkningfull metode som kan drive det viktigste virkestoffet i hasj, THC, ut av kroppen. Når det gjelder manipulering av urinprøver, er det slik at  laboratorier også kan sjekke ph-verdien i urinen. Dersom du drikker mye eddik, tilsetter vann, spiser såpe etc, kan ph-verdien bli unormalt høy eller lav og dermed være en indikasjon på at noe ikke stemmer. Prøvene kan da regnes som ugyldige, og nye prøver vil bli tatt.
THC lagres i kroppen alt fra noen dager til flere uker. Det kommer an på hvor mye cannabis du har røyket/spist, og over hvor lang tid. Ved daglig røyking kan dette spores i opptil 3 mnd. Ved en enkelt gangs eller ved sporadisk røyking kan stoffet spores ca 2-5 dager i urinen. Du kan lese mer om cannabis/hasj her.