Vises medikamenter på urinprøver for narkotika?

rustlf-logo 75x67Vises Cipralex, Tramadol og Truxal på urinprøver for narkotika som blir tatt hos fastlege? Og hvor lang tid tar det før de evt. går ut?

Kvinne, 30 år fra Buskerud
Hvis du tar prøve via fastlegen, er det vanligvis snakk om en såkalt immunologisk screening. På en slik test ser man etter antistoffer av ulike virkestoffer, noe som viser om man har tatt noe eller ikke. På en slik prøve vil Cipralex, Tramadol og Truxal ikke slå ut. Vi har imidlertid informasjon om at det kommer nye typer immunologiske screening-tester hvor Tramadol vil slå ut. Det laboratoriet vi snakker med, antok at de nye testene vil bli tatt i bruk i løpet av en måned. Ønsker du ytterligere informasjon om dette er det ikke noe i veien for å ringe f.eks. Fürst Medisinsk Laboratorium og snakke med dem om dette (be om å få snakke med en lege. Tel.: 22 90 95 00).