MENGDE URIN

rustlf-logo 75x67TRENGS DET EN VISS MENGDE URIN FOR Å ANALYSERT PRØVEN? PÅ LAR DER JEG BOR KREVER PERSONALET MINST EN HALV KOPP MED URIN. IDAG KLARTE JEG KUN ET PAR DRÅPER, MEN DE SA AT DEN SKULLE SENDES TIL RUSTESTING. KAN DE ANALYSERE EN PRØVE SOM KUN INNEHOLDER SÅ LITE URIN?

Kvinne, 26 år fra Hordaland
Det er litt uklart for oss hva du mener med «et par dråper.» Så vidt vi kjenner til, er det vanlig å ta minst 5 ml urin ved prøvetaking. Men vi antar at de kan analysere prøver med mindre mengde enn dette også. Dette avhenger nok litt av hva slags analysemetode laboratoriet bruker. Vi anbefaler deg å ringe til et laboratorium og spørre dem. Du kan f.eks. ringe til Fürst Medisinsk Laboratorium hvor de analyserer prøver (Tlf: 22 90 95 00).