Hasj?

hasjJeg skal inn inn i militære den 9 januar. Og i beruset tilstand tok jeg meg 4-5 trekk av hasj røyk. Dette var altså den29 des. . Slår dette ut på tisseprøve ? Jeg røyker ikke ellers.

Mann, 20 år fra Aust-Agder
Du har med stor sikkerhet rene prøver 9. januar hvis du har hatt det inntaket du skriver. Et engangsinntak av hasj vil kunne gi utslag på urinprøve i ca 5-7 dager. Tiden det kan påvises avhenger av individuelle forhold og mengden du har brukt. Hvis du kun har tatt ett par trekk hasj kan det være at det tar mindre enn 5-7 dager til urinprøven er ren. Litt avhengig av grenen du skal inn i i det militæret, kan de også velge å ta en hårprøve av deg. Hårprøve gjør det mulig å spore bruk av cannabis flere år tilbake og er avhengig av hårlengden din. Hvis du har lyst til å lese mer om håranalyse kan du klikke her.