Fenazon Koffein

Altså, jeg prøver å finne ut hva fenazon koffein er, og hva det virker for. Noen som kan svare på det? Er det smertestillende som Paracet og Ibux liksom? Jeg har mye vondt i hodet og i magen, men Paracet og Ibux hjelper ikke på meg, så jeg ser etter andre typer smertestillende, som jeg håper har en bedre effekt. All effekt i seg selv er bedre enn ingenting ihvertfall. Så hva er fenazon koffein, og hva hjelper det for?

Kvinne, 18 år fra Akershus
Fenazon-Koffein er et reseptfritt legemiddel mot hodepine, tannpine og menstruasjonssmerter. Du kan kjøpe det i butikken eller på apoteket. Du kan lese mer om Fenazon-Koffein her. Dette er piller mot smerter, omtrent som Ibux eller Paracet. De inneholder ikke paracetamol (Paracet) eller ibuprofen (Ibux), men fenazon. Les også pakningsvedlegget til Fenazon-Koffein. I dette pakningsvedlegget finner du informasjon om:
• Hva Fenazon-Koffein er, og hva det brukes mot
• Hva du må ta hensyn til før du bruker Fenazon-Koffein
• Hvordan du bruker Fenazon-Koffein
• Mulige bivirkninger
• Hvordan du oppbevarer Fenazon-Koffein
• Ytterligere informasjon
Legg spesielt merke til følgende fra pakningsvedlegget: Bruk ikke Fenazon-Koffein dersom du har sår i mage/tarmkanalen (vi nevner dette med tanke på at du sier du har mye vondt i magen).