Tipse politiet?

Jeg er en mor som har en sønn som ruser seg. Har nå fått info om at han selger dop. Vurderer å tipse politiet før han roter seg helt bort i narko gjeld. Er det lurt av meg? Trenger råd og veiledning om hvordan vi som familie skal forholdet oss til han. Og snakke til han er å snakke for døve ører.

Kvinne, 51 år fra Akershus
Du skriver ikke noe om hvor sikker du er på informasjonen om at din sønn selger dop. Heller ikke din sønns alder, eller omfanget av bruk og eventuelt salg. Det blir derfor vanskelig for oss å kunne komme med konkrete råd basert på din og din sønns spesifikke situasjon. En mulighet for å ha noe å snakke med om dette, er å kontakte Utekontakten i kommune deres. De har god oversikt over ungdomsmiljøer/rusmiljøer, og kan kanskje hjelpe deg.
Vi legger ved noen linker som kan være relevante for deg, og ønsker deg velkommen til å ringe oss helt anonymt  mellom 11-19 dersom du har behov for mer spesifikk informasjon.