Overdose Oksykodon

Hei. Jeg er en gutt på 29. Kan man få overdose/dø av Oksykodon hvis intaket er for høyt? Hva er et forhøyt inntak av dette stoffet ?

Mann, 29 år fra Oslo
Det er begrenset erfaring med overdoser ved bruk av Oksykodon. Depotpreparater tolereres bedre enn vanlige tabletter. Grensen for overdose er veldig avhengig av om man er vant til å bruke stoffet eller ikke. Vi kan derfor ikke gi noe fasitsvar på spørsmålet ditt uten mer informasjon.
Vi undrer oss litt over om du spør om dette for din egen del, for andre, eller av ren nysgjerrighet. Hvis du ønsker å snakke med noen om dette, er du velkommen til å ta en prat på vår telefontjeneste (08588). Du er garantert anonymitet, og alt som sies blir mellom oss. Hvis du har det vanskelig kan du snakke med oss om det også. Vi er her hver dag mellom kl. 11 og 19.
Trenger du noen å snakke med uten for vår åpningstid, kan du for eksempel ringe 815 33 300. Det er en døgnåpen krisetelefon for mennesker som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise, og for den som tenker på å ta sitt eget liv. Alle som ringer krisetelefonen vil bli møtt med forståelse og aksept. Oppstår det en akutt bekymring for overdose, så ikke nøl med å ringe 113. De har også taushetsplikt.