Weifapenin

Jeg går på wifapenin og lurer på om jeg kan ta litt vin til maten.Skal jeg droppe de 2 tablettene til kvelden eller skal jeg ta de. takk for svar

Kvinne, 57 år fra Oslo
Det vi må forholde oss til når vi svarer på spørsmål om medisiner er det felleskatalogen skriver om Weifapenin. Det felleskatalogen skriver er det samme som står i pakningsvedlegget ditt.  I felleskatalogen står det ikke noe om at det er problemer knyttet til å ta medisinen sammen med alkohol. Men, hvis du har nedsatt nyrefunksjon, eller det er andre somatiske forhold som gjør deg sårbar, kan det være skadelig. Det er derfor alltid lurt å lese pakningsvedlegget nøye, og er du i tvil bør du spørre legen din om råd.