Vil urinprøven vise riktig resultat?

Hei. Kjæresten min har røyket hasj, noe som har vært et problem for meg, i og med at jeg nå har sluttet med det. Barnevernet tester meg forsatt gjennom urinprøven, og vi tenkte å gjøre det samme med kjæresten min. I og med at jeg tester meg «gratis», og ikke han, har vi vurdert å levere hans prøver i mitt navn. Hvordan er det da om han tisser i et glass på kvelden, dagen før jeg skal avlevere prøve og evt. setter den i kjøleskapet. Vil den da forsatt gi riktig resultat? Håper på raskt svar 🙂

Kvinne, 18 år fra Østfold
En urinprøve som har stått i kjøleskap over natten vil gi samme resultat som en «fersk» urinprøve, så fremt den er oppbevart på et prøveglass. Litt uklart hva dere planlegger, men vær klar over at dersom noen får mistanke til at du leverer en annens urin, vil det bli strengere kontroll med prøvene. Det er også mulig å teste urinen for eksempelvis kjønn. En annen ting vi lurer litt på er: hvis han røyker og dere leverer hans prøver i ditt navn, da vil de slå ut som positive på deg. Er det dette som er planen, og har du ev. tenkt gjennom konsekvensene? Da er det du som får problemer, og ikke han.