Marijunana (søvnproblemer)

cannabisHei. Jeg har røyka marijuhana ganske lenge nå. 2-3 år sammenhengende. Men har trappa kraftig ned de siste ukene. Jeg lurer på om hvis jeg røyker si 1 gang i uken, vil dette svekke meg på noen spesiell måte ? med tanke på problemene man får med å sove når man ikke har røyka ? eller vil søvnen være normal hver dag enten jeg har røyka eller ikke. Hvis jeg bare gjør det 1 gang i uken. Jeg kommer ikke til å gi meg helt med det uansett, ser ingen grunn til det, har bra jobb, og sliter ikke med noe, har heller aldri prøvd eller har tenkt å prøve hardere stoffer ( utenom alkohol da). Det er rett å slett for deilig innimellom med en liten en 🙂 Peace Jesper

Mann, 22 år fra Oslo
Jo mindre du røyker, jo mindre er sjansene for å bli «svekket» av hasj. Så det er fint å høre at du klarer å trappe ned! Når det gjelder søvn, er det beste for mange å kutte ut helt med cannabis og «holde ut» til søvnen blir stabil og god. Selv om du bare gjør det 1 gang i uken kan det påvirke søvnen negativt de andre dagene i uka. Hvorvidt og i hvilken grad søvnen påvirkes er veldig individuelt.
Ukentlig bruk av cannabis er kanskje ikke verdens verste rusvane, men det kan påvirke livskvaliteten. Hva som veier tyngst av fordelene og ulempene, er det nesten bare du som kan avgjøre. Det viktigste er at du har det bra, og at du er oppmerksom hvis rusmidler begynner å skape problemer for deg.