Kan hasj spores når….

rustlf-logo 75x67Hei. Jeg skal til legen på mandag og har tenkt å spørre om jeg kan ta en stoffskifteprøve. Men er litt engstelig for om de kan spore at jeg har røyka hasj i nesten en uke i forvegen av prøvene. Er det mulig? Vet vell at de ikke kan finne spor av det ved en vanlig blodprøve, men vet ikke helt hva angår en stoffskifteprøve. Håper på ett svar. Og Må få sagt helt til slutt at det er fantastisk at dere er der for de som trenger det.

Kvinne, 22 år fra Buskerud
Hvis du skal ta en stoffskifteprøve av deg, tar de ikke tester for rusmidler. Når du skal testes skal du alltid få vite hva du skal testes for og hvorfor. Dette kan du ta helt med ro. Det som er viktig, er at du får noen svar på prøvene som kan hjelpe deg.
Kanskje du på et senere tidspunkt finner ut at det kan være til hjelp å slutte med hasj. I så tilfelle kan du gjerne kontakte oss på 08588. Men dette er noe du ev. må bestemme selv, og det er ikke sykehuset sin sak.