Behandling i tillegg til avrusing…

Kar kan en få hjelp til dette uten at d skal koste so masse. Mestringshusene på Vegårdshei virka so flotte og gode. Har berre ikkje 99500,- å legge ut til et 2mnd. langt opphold der. Ingen hjelp frå nav.

Kvinne, 38 år fra Møre og Romsdal
Dersom du føler at du behov for hjelp i forbindelse med rusproblematikk kan du kontakte lege og be om henvisning til spesialisthelsetjenesten. Det er viktig at du er åpen med legen om hva slags problemer du har slik at dere i sammen kan finne et sted som passer ditt behov. Du kan i forkant av legebesøk gå inn på frittsykehusvalg og lese om hvilke tilbud som finnes. Alle behandlingssteder som står der er offentlige og koster ingenting.