Weed som lukter rart

cannabisJeg og en venn kjøpte nylig en bag med weed som ikke lukter nøyaktig det den vanlige weeden vår har gjort. Det var en ny dealer og weeden var mye mer potent enn det vi er vant med. Den lukter fortsatt litt weed, men mye deiligere lukt. Det var veldig klissete, som jeg vet er et tegn på potens, men når jeg hadde revet det opp i biter for å rulle det, var det nesten som et hardt belegg på fingrene når jeg prøvde å slikke det av. Det var nesten som om jeg måtte gnage og bite for å få det ordentlig av. Min venn følte også at han var avhengig, og jeg syntes dette var rart siden det ikke er bevist noen fysiske avhengighetsskapende stoffer i marijuana. Er det sannsynlig at det vi fikk var blandet med amfetamin/opium eller noe liknende, eller er det bare at vi er vandt med dårlig weed fra før av og dette er bare høyere kvalitet. Takker på forhånd for svar.

Mann, 16 år fra Oslo
Det er svært lite sannsynlig at den weeden dere fikk er blandet med opium eller amfetamin. Det er ikke vanlig å blande cannabis med opium og/eller amfetamin. Som oftest blandes cannabis med noe som kan gjøre fortjenesten større; og amfetamin og opium er mer kostbart enn cannabis, så det ville ikke være lønnsomt å blande med noe av dette.
Som du sier selv, dette er nok bare en annen type enn dere er vant til. Det kan hende den er mer potent, og derfor er klissete og seig. Men det kan også hende at den er klissete fordi den ikke er tørket helt. Hvis du eller din venn føler dere avhengige eller har spørsmål om dette, kan dere ringe oss på 08588 alle dager mellom 11 og 19.