Rus avhengig.

Jeg er tidligere rusmisbruker på opiater. Var på avrusing 2010 og 7 uker på motivasjonsavd. Har gått utrolig bra til nå. Har familie med mye psykiske diagnoser,og har det selv også. Begynt å ta 4-5 Apodorm om dagen med battery. Bør jeg søke hjelp igjen. Sint på meg selv.

Kvinne, 57 år fra Akershus
Det er jo veldig fint at du har klart deg så bra i en lang periode. At du nå tar initiativet til å gjøre noe med medikamentbruken som har begynt å utvikle seg i en negativ retning er også bra. Ikke bruk for mye energi på å være sint på deg selv, det du har klart har du uansett klart og du er ikke alene om å måtte søke hjelp i flere omganger. Ta kontakt med fastlegen eller andre eventuelle kontakter du har i hjelpeapparatet slik at du kan få den hjelpen du trenger.