overdose

Jeg lurer på om hvor skadet man blir av forsøk på pilleoverdose? Jeg har lest en haug leserinnlegg som sier at kroppen blir ødelagt for livet om man overlever en pilleoverdose. Finnes det ikke en pille som garanterer «the end» ?

Kvinne, 24 år fra Aust-Agder
Hvorvidt du kan få skader ved forsøk på overdose vil være avhengig av hvor mye piller du tar, hva slags piller du tar og din egen biologiske tilstand. Dersom du tar nok piller til at det oppstår en overdosesituasjon vil også eventuelle skader være avhengig av tidligere nevnte faktorer. Hvor mye vi tåler av forskjellige medikamenter varierer, det er derfor ikke mulig å trekke frem en pille som i større grad enn andre fører til skader eller dødsfall. Hvis det er slik at du leter etter et middel som garanterer «the end», som du skriver, tenker vi at du kanskje har noen problemer som det kan være lurt å snakke med noen om. Du er hjertelig velkommen til å ringe oss på 08588 hver dag mellom 11-19. Mental helse har også tilbud om samtale, deres telefon nr. er 116 123 og de har døgnåpen hele uken.